lördag 19 november 2011

Driver du med oss

kapten Ekström?

Ursäkta mig, kapten Jan Ekström, driver du med oss under pseudonym eller finns du faktiskt i verkligheten?

Jag läste din insändare i VN (17/11) och blev upprörd.

Jag lugnande ner mig efter en stund och tänkte att det är förstås en person med vänsteråsikter som driver med hökarna i den svenska krigsmakten (försvaret).

”Så har då, med amerikansk nödhjälp, Khadaffis stamkrigare och legosoldater besegrats”.

Så skriver du.

Du tycker att EU borde ha klarat av det här på egen hand (om det nu inte är ett skämt).

Jag stönar, för jag tror att du menar allvar.

Vad har vi i Afrika att göra med svenska legosoldater?

Min uppfattning är att om Sverige ska delta i internationella uppdrag med svensk militär ska det uteslutande vara när de stridande parterna är överens om saken.

Vi ska hjälpa till med att lugna ner situationen och skapa fred.

Vi ska inte ställa oss på någon av parternas sida.

Fattar du det, kapten Ekström!

Inga kommentarer: