onsdag 2 november 2011

Sjukhusfoajén
ser bedrövlig ut
Varje gång jag kommer till Värnamo sjukhus undrar jag när entrén ska bli klar. Den har varit en arbetsplats i långt över ett års tid. Det ser bedrövligt ut. En stor del av golvytan är fortfarande uppbruten.
"När blir det klart?" brukar jag fråga informationen.
"Ingen aning", blir alltid svaret.
Därför satte jag mig vid telefonen idag för att få veta mera. Jag höll på i 20 minuter, sedan gav jag upp.
Hos Landstingsfastigheter fastnade jag i köer typ "vi ska besvara ditt samtal så snart vi kan..." och i sjukhusväxeln som styrs från Jönköping var det samma sak: "Var god och dröj" innan jag faktiskt fick en länk till sjukhuschefen Ann-Christine Johansson. Men det gick åt pipan. Jag kopplades till hennes mobil men där svarade ingen. Röstbrevlåda saknas, fick jag veta.
Slutligen hamnade jag på en avdelning som inte alls har med saken att göra och fick tala med en trevlig kvinna som precis som jag undrade vad det ska bli med foajén.
Hon hade hört Apoteket eventuellt skulle kunna få användning för utrymmet.
Men det finns inga beslut.
Så här kan väl Landstinget inte hålla på.
Entréhallen ska vara snygg. Det är där man visar upp sig. Det är skamligt mot både besökare och patienter att det ska få se ut så här.
Gör något!

Inga kommentarer: