måndag 25 juni 2012



Ungdomens Hus
på Gummifabriken
Projektet Gummifabriken har nu varit igång under ett par års tid med ombyggnadsarbeten.
Jag har varit kritisk mot projektet men måste förstås förhålla mig till det faktum att det så småningom blir klart.
Enligt planerna ska Gummifabriken bli kommunens kulturcentrum.
Trots att jag är betänksam hoppas jag förstås att det ska det ska bli bra, det är ju så enormt många skattekronor som kommunen satsar.
Men jag tycker att projektledningen har glömt bort en viktig befolkningsgrupp: ungdomen.
Det har länge talats om ett ”Ungdomens Hus” i Värnamo. Det har dock bara blivit prat.
Nu när fritidsgårdarna Navet och Vråen hotas av avveckling menar jag att frågan om ett Ungdomens Hus är högaktuell.
Jag tycker att Ungdomens Hus ska etableras i en del av Gummifabriken.
Det skulle berika övriga aktiviteter i Gummifabriken; korsbefruktning kan man kalla det.
Därför har jag nu lagt en motion i kommunfullmäktige där jag yrkar att ett nytt Ungdomens Hus skapas i en del av Gummifabriken.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: