tisdag 10 juli 2012


Gummifabriken: skateboard
skulle få fart på projektet
”Gummifabriken kommer att bli en fantastisk byggnad att mötas i och förutsättningarna med utbildningar, kultur och näringsliv kommer att ge helt nya arenor med ett stort utbud av aktiviteter för alla åldrar”, skriver Jonas Sandahl, Gummifabrikens VD, och Monica Lembke, Värnamo kommuns kulturchef (VN 7/7).
Det låter bra och jag hoppas verkligen att de får rätt, men jag är inte lika övertygad. Det är därför jag har motionerat i kommunfullmäktige att ungdomen ska får mera utrymme i Gummifabriken.
Jag tycker att ungdomen finns med i marginalen och mera som konsument.
Sandahl och Lembke nämner inte med ett ord mitt förslag om ett Ungdomens Hus i Gummifabriken.
När fritidsgårdarna i Värnamo, Navet och Vråen, avvecklas, måste ungdomen få något annat.
Gummifabriken vore ett bra alternativ som skulle berika övriga aktiviteter där.
Det finns andra ungdomsintressen som borde vara aktuella för Gummifabriken: skateboard, graffiti, hiphop.
Det skulle få fart på projektet!
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: