måndag 5 januari 2015


Dags för revolution!
Jag brukar säga att jag är jämlikhetsextremist. Hör någon av mina närmaste (de är alla kvinnor) mig säga det kastar de sig verbalt över mig och sliter mig i stycken.
Du är en manlig skitstövel, brukar de säga.
Vi har trevligt i vår familj och brukar bli högljudda. På jularna är det inte fel att utrusta sig med hörselskydd. Ingifta personer kan bli oroliga.
Hur som helst kan jag konstatera att min extremistiska läggning har haft föga framgång.
Jag tycker att jag får stöd för det när jag straxt (vi göteborgare stavar straxt med ett t på slutet) före jul läste den stora julannons som Värnamo sliperi och glasmästeri låtit publicera i VN.
Hela personalen, 26 personer, hade ställt upp för fotografering. Alla såg glada ut (fast såg inte kvinnan på bilden lite tveksam ut?). 25 glada män och en kvinna!
Går vi till Linneberg (serviceboendet) och ber personalen ställa upp sig är det likadant. Fast omvänt, bara kvinnor och någon enstaka man.
Så ser det ut i Sverige i dag. Varför gör det det?
Jag tror att det är dags för revolution.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

2 kommentarer:

Ingemar Schmid sa...

Känner igen mig, Svante. På detta område behövs en revolution!

//Olson sa...

Tack Ingemar!
Som jag ser det behövs det inte fler revolutioner. Kan vi skapa ett jämlikt samhälle är det optimalt! Men det blir inte lätt.