lördag 21 maj 2016

Svenska politiker
är som vanligt folk
Johnny Hornbrink uttalar sig alltid föraktfullt om svenska politiker. Vad är det för fel på dem? undrar han (VN 17/5). Och den här gången är det mig han ger sig på. Jag tycker ju att Miljöpartiet burit sig dumt åt mot två framträdande partimedlemmar med muslimsk bakgrund, Mehmet Kaplan och Yasri Khan. De har tvingats att lämna sina uppdrag. Jag har hävdat att religion är en privatsak.
Det tycker inte Johnny Hornbrink. Inte om de företräder en ideologi som uppmuntrar till mord på sina meningsmotståndare, skriver han.
Det är ett förfärligt påstående utan saklig grund.
Jag tycker att Johnny Hornbrink, som så ofta uttalar sig nedsättande om politiker och det politiska systemet, ska förklara hur han vill ha det istället.
Det är inget fel på svenska politiker. De är som vanligt folk. Och jag vet inget bättre än vårt nuvarande demokratiska system med allmän rösträtt. Det är min uppfattning.
Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: