tisdag 7 juni 2016

Jag är en hjälte
Sverige är ett skitland och alla politiker i det här landet är bara värda förakt, tycker Johnny Hornbrink (VN 7/6).
Jag tycker att han överdriver. Vi får inte bättre politiker än dem vi har. Enligt min uppfattning är våra politiker hjältar. Jag är en av hjältarna, maktlös. Hans-Göran Johansson, C, som har makten i Värnamo, är en annan. Vi gör vårt bästa. Vi är vanliga människor från olika plattformar i samhället. Vi har engagerat oss i samhällsfrågor. Vi har anslutit oss till olika partier. Vi har blivit valda av svenska medborgare för en viktig uppgift: att fatta beslut om hur vi ska utveckla samhället.
Vem ska annars göra det? Det är Johnny Hornbrink och alla vi andra röstande som avgör vilka som ska få makten. Johnny har en del av det ansvaret.
Avslutningsvis kommer Johnny fram till en märklig slutsats i sin insändare. Att han tycker att alla politiker bara är värda förakt betyder inte att han vänder demokratin ryggen, påstår han.
Jag lyssnar! Tala om för oss hur ditt demokratiska alternativ ser ut.

Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: