tisdag 22 augusti 2017

Dags att erkänna att ombyggnaden
av gummifabriken var ett misstag
Är det inte dags för den politiska ledningen i Värnamo kommun att erkänna att ombyggnaden av Värnamo gummifabrik är ett stort misstag. Kommunen skulle aldrig ha gett sig in i detta våghalsiga och osäkra projekt. Det kostar skattebetalarna enorma pengar.
Jag är också skattebetalare och skulle ha varit glad om vi istället haft pengar kvar till annat; äldreboenden, skolor, förskolor, simhall, med mera.
Jag har under en längre tid försökt undvika att gå förbi gummifabriken. Jag blir lika nedslagen varje gång jag går förbi.
I dagsläget finns det bara ett alternativ: att försöka begränsa skadeverkningarna av ett väldigt dåligt beslut.
Jag befarar att när det försenade projektet slutligen är färdigbyggt kommer det att bli i det närmaste omöjligt att få verksamheter etablerade där som kan bli ekonomiskt realistiska.
Gummifabrikens ombyggnad har från första början varit en skandal. Den fortsätter att vara det.
Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo


Inga kommentarer: