måndag 24 juli 2017


Vi ska inte döda
Sverigedemokraten Ing-Britt Axelsson ser mig som ett stort problem (VN 24/7). Jag ifrågasätter ju den aggressiva hållning som våra makthavare intagit mot så kallad muslimsk våldsbejakande extremism. Vår utrikesminister Margot Wallström har till exempel sagt att IS (Islamiska staten) ska utplånas.
Jag anser att hon och alla andra som är av samma uppfattning har fel. Inga människor ska utplånas. Det handlar ju trots allt om människor. Vi ska istället försöka leva tillsammans. Då måste vi tala med varandra. Även med dem som vi står långt ifrån åsiktsmässigt. Vi ska närma oss varandra. Vi löser inga problem med vapenmakt.
Ing-Britt Axelsson hävdar att muslimska extremister inte sätter sig vid förhandlingsbordet.
Det tror jag inte på.
Jag tycker inte som Ing-Britt Axelsson men jag försöker ändå samtala med henne.
Hon hävdar att jag inte inser hur muslimska extremister tänker. Det är möjligt, men jag vill trots det försöka förstå dem. Precis som jag anstränger mig att förstå extremisten Ing-Britt Axelsson.
Hennes hat förblindar henne och gör det omöjligt för henne att se att även motståndaren är en människa.
Försök Ing-Britt, det är enda vägen.

Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: