tisdag 28 december 2010

Kom tillbaka, Britt!
Nej, Britt Bergström, jag har inget emot att sitta intill John Nissinen, SD, (VN 23/12) men jag blev ledsen när du hade lämnat mig. Vi satt ju intill varandra i kommunfullmäktige under förra mandatperioden. Jag visste inte om att du gjort slut. Så jag blev paff när jag såg att du flyttat till en helt annan plats i kommunfullmäktigesalen. Till en plats där det andra gänget sitter. Det var därför jag frågade en av dina nya killar, Christer Fjordevik, KD, om han visste varför du inte ville vara med i ditt gamla gäng längre.
Och då sa han att du sagt att du inte ville vara med oss mera, att du ville vara med dom istället.
Klart att jag blev ledsen. Jag tyckte vi hade det mysigt i vår lilla hörna i kommunfullmäktigesalen.
Visst har jag misslyckats, Britt. Jag är inte bra på relationer. Kan du inte komma tillbaka? Jag ska försöka bättra mig. Jag älskar dig.
Din Svante

Inga kommentarer: