torsdag 15 september 2016

Bygg inte bostäder
runt Prostsjön!
Torsdag, klockan 9.15, den 15 september, cyklade jag till Prostsjön och badade. Vattentemperaturen var lite lägre än i somras men helt acceptabel. Jag blev dock lite besviken när jag konstaterade att kommunen monterat bort duschen för säsongen. Men på det hela taget var det en sensation. På andra sidan sjön hade en förskola utflykt med stojande lekande barn. På Tinas ö spelade en skolklass fotboll. I vattnet hade jag sällskap av en jättelik trollslända som flög bredvid mig hela tiden. Fåglarna sjöng. En sällskaplig kråka talade med mig när jag satte mig på cykeln för att ta mig hem. Vilken morgon!
Jag älskar Värnamo och vi måste vara försiktiga när vi ändrar på något.
Därför är planerna på ett nytt bostadsområde på norra sidan av Prostsjön oacceptabla. Det får inte ske!
Ett naturområde med badsjö mitt i stan är ovärderligt.
Därför får inte heller en bilbro över Lagan i anslutning till kampingplatsen byggas.
Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo


Inga kommentarer: