tisdag 21 februari 2017

Jag fick en kram
av Annie Lööf
Måste berätta att jag träffade Annie Lööf på stan i Värnamo i måndags. Först mötte jag pappa Hans-Göran Johansson utanför Rosegarden och vi hann bara hälsa på varandra.
- Om du skyndar dig bort till andra sidan gatan så kommer Annie ut från Espresso House nu, sa han.
Och det gjorde jag förstås. Och där kom Annie. Hon hade fikat med pappa.
- Hallå Annie, ropade jag.
Och Annie stannade till förstås. Jag fick ett brett leende och utsträckta armar och en kram när jag kom fram till henne.
- Så roligt att se dig, sa jag. Du är en duktig flicka!
Jag och Hans-Erik är lika stolta över våra döttrar.
Annie och jag hann inte säga mera. Det hörde ett illvrål över Flanaden från Espresso House. I dörröppningen stod "Tummen" som fikat på samma ställe som Annie.
- Har Vänsterpartiet och Centern fått ihop det! skrek "Tummen".
Han missar aldrig en chans.

Inga kommentarer: