torsdag 11 juni 2009

Hjälp mig, Mats Hoppe
Landstinget höll sitt senaste sammanträde i Värnamo och då fick ledamöterna göra studiebesök på möbelföretagen Bruno Mathsson Center och Källemo.
"De här ledamöterna har sett så många äldreboenden så det kan de nog", sa kommunchefen Mats Hoppe som snickrat ihop programmet. (VN 11/6).
Men där har han nog lite fel.
Jag är landstingsledamot och sitter även i kommunfullmäktige. Jag har bett att få komma och besöka kommunens äldreboende Linneberg men har nekats med motiveringen att jag är politiker.
Det är ett beslut som har tagits av omsorgsnämnden.
Tänk om kommunchefen Mats Hoppe kan hjälpa mig så att jag får besöka Linneberg. Det vore toppen. Det hör förstås till saken att jag tycker att omsorgsnämnden ska öppna den stängda avdelningen på Linneberg så att fler människor kan bo där också.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: