lördag 19 mars 2011

Ungdomsaktiviteter
i Gummifabriken!
Sverigedemokraten Johan Nissinen tycker att jag motarbetar utvecklingen av Värnamo kommun (VN 15/3). Jag har ju hävdat att hans förslag att skicka upp ungdomar till Bredasten för att äta hamburgare inte är en bra idé för att skapa ungdomsaktiviteter i Värnamo.
Det är klart att det kommer att gå bussar upp till Bredasten i framtiden, som Johan har motionerat om. Det har ju tydligt deklarerats från kommunledningen.
Men motivet för att skapa aktiviteter för ungdomar ska inte vara att bussa iväg ungdomarna från centrum. Johan har antytt det är bättre att ungdomarna är på Bredasten än att de ränner omkring på stan.
Jag vill att centrum ska vara en mötesplats för alla generationer, unga och gamla.
När jag säger graffiti, breakdance, hiphop, skateboard i kommunfullmäktige så ropar kommunalrådet Hans-Göran Johansson, C, på polis.
Kanske jag och Johan skulle göra en gemensam motion om ungdomsaktiviteter i Värnamo centrum? Ge ungdomen utrymme i Gummifabriken för mångkulturella aktiviteter!

Inga kommentarer: