fredag 18 oktober 2013


Blev du arg, Glenn?
Vid senaste kommunfullmäktigesammanträdet tog jag upp frågan om hundrastplatser i Värnamo kommun. Det behövs fler, menar jag.
Svaret från Glenn Lund, M, tekniska nämndens ordförande, tolkade jag som att han var med på noterna, att det behövdes en ny hundrastplats även på stans östra sida och kanske även på andra håll i kommunen.
Nu tillrättavisar han mig (VN 17/10) och skriver att han inte alls har givit några löften.
Jaha, det låter inte bra. Hur ska jag tolka den kommentaren?
I min motion, nyligen inlämnad till kommunkontoret, skriver jag att kommunen bör anlägga en inhägnad hundrastplats på stans östra sida i anslutning till något naturområde (inte mitt inne i något bostadsområde).
Nu verkar det som om du kommer att yrka avslag. Det var tråkigt. Blev du arg på mig, Glenn?
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: