torsdag 2 januari 2014


Vad menar du Thomas?
”De politiker som höjde varningens röster inför omröstningen när bygget klubbades är inte längre kvar i kommunpolitiken”, skriver reportern Thomas Lundh (VN 2/1).
Varför gör du så mot mig, Thomas? Finns inte jag? Ser inte du mig? Jag minns att jag för flera år sedan försökte få igång en facebookgrupp, ”Stoppa Gummifabriken”, och du hörde av dig och tyckte att det var kul med medborgerliga manifestationer men du gick inte med i gruppen som det för övrigt inte blev mycket med.
Jag har skrivit otaliga insändare på VNs debattsida där jag har ifrågasatt Gummifabriken. Jag tror inte på projektet och har aldrig gjort det. Det vet de flesta Värnamobor.
Säkert kommer du att svara mig att vid omröstningen när det första beslutet om projektet Gummifabriken togs så lade jag ner min röst.
Precis, det gjorde jag därför att mina partikamrater ville att jag skulle göra det. Men jag röstade inte för projektet. Jag argumenterade ihärdigt emot det och hävdade att det saknade ekonomisk realism.
Det gjorde även två moderater. Malin Wengholm var en av dem. Hon tyckte i debatten att det var fegt av mig att lägga ner min röst, som jag hade deklarerat under mötet att jag skulle göra.
Och visst, det kan man ju tycka, men kom inte och säg att jag inte har ifrågasatt och varnat för projektet!
Nu efterlyser Thomas Lundh en stor debatt om Gummifabriken.
”Hittills har debatten till stor del varit av karaktären pajkastning”, skriver Thomas Lundh.
Låt mig då säga så här: det känns inte uppmuntrande att som politiker i ett litet parti bli reducerad på det sättet.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo


Inga kommentarer: