tisdag 21 april 2009

Grattis Museum Vandalorum
nu fattas bara 280 miljoner kr
Grattis Sven Lundh, Sune Nordgren, Magnus Samuelsson och alla ni andra som jobbar eller lobbar för Vandalorum. VNs ägare går via en stiftelse in med 20 miljoner kronor i projektet. Nu fattas bara 280 miljoner kronor för att hela projektet ska vara i hamn.
Sune Nordgren, Vandalorums projektledare, har lovat att i slutet av sommaren tas det första spadtaget borta i Nöbbele.
Jag kan se framför mig hur alla sponsorer, som hittills har legat lågt, nu träder fram och ställer sig i kö för att få vara med. Vem, som har gott om pengar, vill inte vara med och satsa nu när det har lossnat. 280 miljoner kronor, låter det mycket? Nja, det ordnar sig väl. Visserligen är smålänningar, enligt fördomsfullt struntprat, snåla, men de har näsa för en god affär, och då kan ju projektledaren Sune Nordgren inte misslyckas.
Alla affärsmän i bygden, med gott om pengar, tycker att Vandalorum är en toppenidé. Det har Torbjörn Egerhag sagt.
Magnus Samuelsson, ivrig supporter för Vandalorum, som uppfattar mig som en försupen lokalpolitiker (VN16/4) och som tycker att jag borde skämmas för att jag har ställt mig bakom kommunens köp av gamla Värnamo gummifabrik, som han ser som ett hot mot Vandalorum, är bara att gratulera.
Sätt igång och bygg i Nöbbele! Det ska bli jättekul.
Jag lovar att jag ska stå i kön när Vandalorum premiäröppnar.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: