tisdag 17 december 2013


Bygg skejtbanor i
Gummifabriken!
Jag håller med Luis Gonzales i föreningen 331 Wernamo: bygg skejtbanor i Gummifabriken (VN 17/12). Det bästa läget är inte utomhus i Åbroparken. Mycket bättre om skejtarna kan åka inomhus.
Det har jag tyckt länge och tidigare föreslagit att projektledningen för Gummifabriken borde ta med ungdomskulturen i projektet: graffiti, rap, hiphop, skejt.
Svaret har blivit: det ingår inte i konceptet.
Nu sedan Monica Lembke har kommit med i bilden har saker och ting förändrats till det bättre. Hon är angelägen om att få med ungdomen i Gummifabriken.
Lyssna då på Luis Gonzales! Se till att öppna Gummifabriken för skejtning och allt det andra.
Jag tror att jag redan har motionerat till kommunfullmäktige om saken men det tar ju sådan förtvivlad tid innan det händer något så det är lika bra att jag motionerar en gång till för säkerhets skull.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: