onsdag 6 april 2016

Nissinen överdriver
Sverigedemokraten Johan Nissinen skriver snällt om mig i VN (5/7).
Han gav mig en ros för min hållning. Men ärligt talat tycker jag att han överdriver när han påstår att alla andra politiker som stöder en öppen invandrings- och flyktingpolitik är hycklare om de inte samtidigt är gode män.
Jag håller inte med honom. Jag tror till exempel att Maria Johansson, C, Medborgarnämndens ordförande, och Glenn Lund, M, Barn- och utbildningsnämdens ordförande, gör sitt bästa för att skapa så bra förhållanden som möjligt för alla nyanlända i Värnamo.
Men tyvärr har de misslyckats hittills. Många boenden har inte den kvalitet som krävs, och många skolor har stora problem att leva upp till de krav som ställs.
Det måste bli bättre. Annars får vi stora problem framöver.

Svante Olson, Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: