onsdag 18 augusti 2010

Torstenssons Konditori
I söndags var jag i Mullsjö och tittade på "Torstensson Konditori" som spelades vid Engelska Villan i Ryfors. I programmet såg jag att Landstinget är med och stöder Mullsjö Amatörteatersällskap och det kändes förstås helt rätt att vara där, jag är ju landstingsledamot.
Det spöregnade och jag satt i regnkappa, sydväst och stövlar och hade jättetrevligt.
Manuset är väl ingen höjdare men teatersällskapet gjorde jobbet med stor värme och med glädje. Det hade kul och därför hade även publiken det.
Men utan orkestern hade det blivit pannkaka. Det var den som fick det hela att lyfta. Jag gick med ett leende på läpparna därifrån.
Allt funkade bra. Även kaffe och bulle i pausen. Fattas bara. Torstensson Konditori.
Svante Olson, landstingsledamot

Inga kommentarer: