fredag 3 september 2010

Man borde lyssna
på Värnamo Södra
Värnamo Södra har haft problem med konstgräsplanen på Gröndal. Klubben har därför begärt kompensation av kommunen. Den vill ha planhyran sänkt med 50 procent.
Jag har förståelse för klubbens argument. Planen på Gröndal har varit i ett mycket sämre skick än konstgräsplanen på Ljusseveka. Hyran har dock varit densamma.
De borgerliga partierna i fritidsnämnden ville inte ta till sig Värnamo Södras argument. Jag tyckte dock att det fanns anledning att gå klubben till mötes. 50 procents reduktion av hyran kanske är att ta i varför jag föreslog att hyran skulle sänkas med 25 procent.
Men så blev det tyvärr inte.
Nu ska planen åtgärdas så att den blir i bättre skick så att spelarna inte ska riskera att skada sig. Det är bra, men det visar ju tydligt att klubbens synpunkter var värda att lyssna på.
Svante Olson, ledamot av fritidsnämnden
Vänsterpartiet Värnamo

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej svante

det är kul att läsa din blogg även om jag inte tycker som du

men när lyssnade ni politiker på en föreningen senast?

eller på ungdomarna?

jag tror att ni bara gillar att bestämma

//Olson sa...

Hallå där!
Jag försöker lyssna så mycket jag kan. Och jag talar alltid om vad jag tycker. Det tycker jag att du skulle göra också. Gå med i ett parti och sätt lite fart. Du behövs. Det är klart att vi som är i politiken vill vara med och bestämma. Vad har vi annars där att göra? Tyvärr tillhör jag minoriteten och har därför inte haft mycket att säga till om. Efter valet kanske det blir annorlunda. Det hoppas jag. Vi har haft borgerlig majoritet alldeles för länge.
Ha det så Bra.
Svante Olson