fredag 10 september 2010

Omsorgsledningen
försöker dölja något
Ledningen för omsorgen i Värnamo kommun fungerar märkligt. För några år sedan förbjöd den mig att besöka serviceboendet på Linneberg om jag inte först skrev på ett papper där jag avkrävdes tystnadsplikt. Så himla dumt och en så otrevlig attityd.
Omsorgsnämnden kan ju inte hindra mig att besöka anläggningen. Den är öppen för vem som helst. Jag har varit där flera gånger efter förbudet.
Nu har ledningen gjort sig skyldig till samma blunder igen. Det är moderaten Malin Wengholm som inte får besöka personalen på det kommunala korttidsboendet Svalan, med inriktning på framför allt palliativ vård.
Det har ju varit många problem på Svalan under senare tid. Självklart ska politiker få möjlighet att lyssna på personal, anhöriga och boende hur de ser på saken.
Ledningen för omsorgen beter sig skamligt. Vad är det den försöker dölja?
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: