tisdag 7 september 2010

Vänsterpartiet är
bäst på ekonomi
Ibrahim Candemir, vice ordförande i fritidsnämnden i Värnamo, tycker att jag är oansvarig för att jag vill sänka planhyran för Värnamo Södra.
"Han tar inte ansvar för pengar och ekonomi", påstår Ibrahim.
Värnamo Södra har hyrt tider på nya konstgrässplanen på Gröndal men det har visat sig att planen inte har varit i fullgott skick. Spelare har till och med skadats på grund av detta. Åtgärder ska vidtas för att eliminera problemen. Därför ville klubben ha en sänkning av planhyran med 50 procent tills planen är i fullgott skick.
Jag tycker alltså att det finns anledning att lyssna på klubben och ville därför tillmötesgå den och sänka planhyran tillfälligt med 25 procent.
Det ville inte den borgerliga majoriteten.
När Ibrahim Candemir påstår att jag inte tar ansvar för pengar och ekonomi så ligger det ju en del i det. Vänsterpartiet ingår inte i den majoritet som har makten i Värnamo kommun.
Jag ber att i sammanhanget få peka på Fagersta kommun där Vänsterpartiet har egen majoritet med 59 procent av kommuninvånarna bakom sig.
Fagersta har i år blivit utsedd till den kommun som har den bästa ekonomiska utvecklingen i landet.
Ge oss chansen så ska vi visa att Värnamo kan bli lika bra som Fagersta! Vänsterpartiet är bäst på ekonomi.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: