måndag 27 september 2010

Jag hatar inte VSS
Så fort jag yttrar mig blir Johan Arvidsson, ordförande i Värnamo simsällskap, arg på mig. Han har fått för sig att jag hatar VSS vilket är helt fel. Jag önskar honom och simsällskapet all tänkbar framgång.
Jag var närvarande vid den presskonferens när VSS gick ut medialt och protesterade mot de nya träningstider klubben fått i Värnamo simhall. Han angrep personalen i simhallen som satt ihop de nya simhallstiderna. En uppgift som personalen fått av fritidsnämnden.
Jag beklagade att VSS var så missnöjd med resultatet och menade att parterna måste samtala med varandra för att nå fram till en bra lösning.
Det hoppades jag att man skulle göra.
Så blev det tyvärr inte. Istället gick fritidsnämndens tf ordförande, Ibrahim Candemir, KD, in och förhandlade med VSS. Personalen som haft uppdraget på delegation kördes över. Träningstiderna ändrades till förmån för VSS.
Jag tror att personalen känner sig kränkt.
Det var därför jag reserverade mig mot beslutet i fritidsnämnden. Personalen borde ha varit med om beslutet. Jag har inte lagt mig i diskussionen om öppettider och träningstider, den frågan hade ju vi i nämnden lämnat över till personalen.
Lycka till i fortsättningen med VSS, Johan Arvidsson.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: