tisdag 19 maj 2015

Varför så hårda ord?
Sverigedemokraten Hans-Olof Carlsson skriver att han och jag är ”svurna politiska fiender” (VN 19/5). Varför så hårda ord?
Jag uppfattar inte dig som en fiende även om jag inte älskar dig. Vi har faktiskt varit partikamrater.
Du har tillhört många partier: Ny demokrati, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och nu Sverigedemokraterna.
Jag hoppas att du har hittat rätt efter din långa vandring och trivs i din nya omgivning.
Personligen har jag inga politiska fiender, bara politiska motståndare. Och jag gillar mina motståndare. Även sverigedemokrater. Så förfärligt det vore om alla tyckte som jag.
Du och jag är dock enade i motståndet och ifrågasättandet av halvmiljardsatsningen på Gummifabriken. Alltid något.
Se inte så fientligt på mig och ditt gamla parti!
Svante Olson

Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: