tisdag 12 april 2011

Jag slåss inte! Nu har sverigedemokraten Johan Nissinen angripit mig i Värnamo Nyheter igen. Nej, Johan, jag slåss inte, och jag tror inte att du är rädd för mig. Men det är klart att om du kallar mig för en "gammal gubbe som inte fattar något" ligger det ju nära till hands att tala om risk för demens. Dementa personer kan bli aggressiva och börja slåss. Jag skojade med dig. Och det vet du. Du hävdar nu att det inte är din egen uppfattning som du för fram. "Jag citerade vad ungdomarna tycker om dig", skrev du (VN 12/4). Så kan du inte hålla på. Det är klart att du, själv i 20-årsåldern, tycker som dina kompisar. Annars hade du inte skrivit så. Jag skulle kunna skriva "att vuxna människor i Värnamo anser att du inte är torr bakom öronen än och att du borde visa äldre personer respekt". Men det gör jag inte. Än en gång Johan: Jag har inget emot busstrafik till Bredasten. Jag älskar kollektivtrafik, helst avgiftsfri. Menkommunfullmäktige fattar inte beslut om bussturer. Det gör Länstrafikbolaget. Vad jag har vänt mig emot är din uppfattning att hamburgare på Bredasten är en ungdomsaktivitet att satsa pengar på. Stöd min och Vänsterpartiets kamp för satsningar på ungdomskultur i Värnam centrum istället.

2 kommentarer:

Johan Nissinen sa...

Svante! Du vrider och vänder på orden som det passar dig. Du skriver en sak på din blogg men sedan så ändrar du texten i VN av någon anledning. Det verkar som du inte vågar stå för vad du själv tycker?! Det var därför jag citerade dig ifrån bloggen och nu skriver du att jag trakasserar dig? Det var ju du som gjorde ett klart påhopp på mig!
Bara för att jag själv är ungdom så betyder det inte att jag delar mina kompisar åsikter. Vi brukar ofta ha väldigt skilda åsikter om saker och ting. Vi är ju alla individer med eget tänkande. Så om du läser vad jag skriver till dig så behöver du inte vända och vrida på allt. Du får inga fördelar genom att skapa falska påståenden! Det får snarare dig att verka dum.
Du drar paralleller till demens. Vad har det med citatet att göra? Där drar du bara egna konstiga slutsatser.
Sen bryr jag mig inte vad folk tycker om mig. Jag är invald för att föra SD's politik inte för att bli omtyckt av politiska motståndare. Du får gärna sig till mig vad du tycker och tänker. Jag är öppen för kritik.
Jag skulle aldrig skriva vad jag tycker om dig personligen i tidningen. Det skulle jag säga till dig mellan fyra ögon. Media är inget forum för privata angelägenheter.
Så sluta hitta på egna versioner av det hela!

//Olson sa...

Ta det lugnt, Johan. Gå inte till överdrift.