onsdag 16 juni 2010

Riv och bygg nytt!
Jag kommer att yrka bifall till kommunstyrelsens förslag att köpa in mejeriet på Jönköpingsvägen i Värnamo vid kommunfullmäktigesammanträdet på torsdag (17/6). Men jag gör det inte för att jag tycker att fastigheten till varje pris ska bevaras. Jag menar att det är viktigt att kommunen köper in centrala fastigheter och mark när tillfälle erbjuds. Då får vi möjlighet att utveckla centrum på ett sätt som är av intresse för kommuninvånarna. Stationsområdet är för närvarande av vitalt intresse för kommunen även om de beslut som hittills har fattats inte är riktigt som jag hade önskat. Gamla fabriksbyggnader är inte av nödvändighet vackra och ändamålsenliga till vilken verksamhet som helst. Hade jag fått bestämma skulle vi riva och bygga nytt.
Svante Olson

Inga kommentarer: