torsdag 10 juni 2010

Var snäll nu
annars gråter jag
Stefan Lorentzon, chef för Volvo Group i USA, och jag har haft en liten dispyt i Värnamo Nyheter. Och jag vill bara säga honom att jag har det lite jobbigt just nu. Jag angrips från både höger och vänster, framifrån och bakifrån.
Till Stefan vill jag säga att han nog blandar ihop mig med med någon annan person. Han kallar mig kommunist, det gör jag inte själv. Jag tillhör Vänsterpartiet. Jag är med där därför att jag är anhängare av rättvisa, frihet och jämlikhet. Så enkelt är det.
EU och EMU, som Stefan vill lotsa in Sverige i, representerar för mig raka motsatsen.
Därför blev jag irriterad när han beskrev oss som tycker det som gråtande fyraåringar i sandlådan.
Men nu tycker jag att Stefan Lorentzson ska vara snäll mot mig. Annars kan jag börja gråta. Jag orkar inte mer.
Svante Olson
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: