onsdag 23 april 2014

Demonstrera i Värnamo!

Jag har funderat på årets förstamajdemonstration i Jönköping. Vi har uppmanats att komma så många som möjligt, även från övriga delen av länet, med anledning av utmaningen av Svenskarnas Parti.
Jag hade tänkt komma. Men jag har ändrat mig. Jag kommer inte. Risken är uppenbar för att det blir bråk mellan politiska huliganer på vänster- och högerkanten.
Jag vill inte delta i det kriget.
Jag har deltagit i många förstamajdemonstrationer i Jönköping. Det har varit trevligt. I Värnamo har jag gått i det socialdemokratiska demonstrationståget vid ännu fler tillfällen. Det har också varit trevligt. 
Nu tycker jag att vänsterpartisterna i Jönköping ska åka till Värnamo och demonstrera i år.
Vi kan gå tillsammans med Socialdemokraterna. Vi delar på grundvärderingarna.
Om ni kommer från Jönköping blir det många fler i demonstrationsledet i Värnamo. Det är lätt att förklara ett sådant agerande och det blir en mycket bra kampanj mot huliganvåldet i politiken.
Värnamo första maj 2014!
Svante Olson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag uppskattar verkligen att du tillkännager att det är huliganer från bägge extremriktningarna. Jag finner det väldigt irriterande när våld rättfärdigas med att man företräder "den rätta åsikten". Jag tror att det kommer att bli fredligt och lugnt. Möjligen kommer uppviglare (från någon eller båda falangerna) att försöka starta bråk, men jag tror inte att värnamobor är så lättledda.

//Olson sa...

Tack för din kommentar. Nej, jag tror inte heller att det blir bråk i Värnamo. Det är därför jag tycker att jönköpingsborna ska demonstrera i Värnamo i år. Svenskarnas parti ska ju demonstrera i Jönköping och jag befarar att deras huliganer ska drabba samman med tillresta vänsterhuliganer. I Värnamo blir det lugnt och trevligt.