fredag 25 april 2014


Låt eleverna måla!
Jag har vid flera tillfällen föreslagit att ungdomar i Värnamo borde få vara med och försköna staden. Mina förslag avslås alltid av de borgerliga partierna. Men jag gör ett nytt försök. Vid Viaduktens fäste, på Boagatan, finns en gammal målning som har förfallit och ser trist ut. Den gjordes en gång i tiden av värnamoelever. Ett marknadsmotiv. Nu är en upprustning av Viadukten på gång och då tycker jag att kommunen ska passa på att samtidigt snygga till den där målningen. Låt värnamoelever renovera den!
I en motion till kommunfullmäktige yrkar jag därför att elever på estetlinjen på Finnvedens gymnasium får i uppdrag att arbeta fram ett förslag på hur den nya målningen ska se ut. Eleverna ska också få i uppdrag att utföra jobbet. Medel ska ställas till skolan förfogande.
Blir det borgerlig majoritet efter valet så blir förstås även detta förslag nedröstat. Men det kanske de inte får!
Svante Olson
Vänsterpartiet

Inga kommentarer: