tisdag 15 april 2014


Värnamo kommunfullmäktige 24 april 2014.
Motion.
Röj upp på Vråen!
Jag har vid flera tillfällen försökt få kommunen att göra något åt den gravt förfallna fotbollsplanen, en grusplan, på Vråen. Varje gång har tekniska nämndens ordförande Glenn Lund lovat att åtgärder ska vidtagas. Inget har hänt. Därför motionerar jag nu om saken. Då tvingas förvaltningen att i alla fall göra en utredning.
Fotbollsplanen är i ett eländigt tillstånd. Grusplanen, målställningarna, stängslet, allt är lika bedrövligt.
I kommunens villaområden finns också kommunala fotbollsplaner. De är välskötta. Det ser trevligt ut. Där bor kommunens höga tjänstemän.
Jag tycker att fotbollsplanen på Vråen borde skötas lika bra.
Men jag kan också tänka mig att helt enkelt göra om den aktuella ytan till ett trevligt grönområde. En öppen, lättskött gräsyta vore mycket bättre än den eländiga fotbollsplan vråenborna tvingas leva med i dag.
Jag yrkar att kommunfullmäktige beslutar att ta bort grusplanen på Vråen och ersätta den med en öppen gräsyta.
Svante Olson
Vänsterpartiet


Inga kommentarer: