söndag 21 november 2010

En häftig konsert
med Sinfoniettan
Jag lyssnade på Jönköpings Sinfonietta (Smålands Musik och Teater) på Arken i Värnamo i lördags. Det var häftigt. Jag var på bra humör när jag gick dit och på ännu bättre när jag gick därifrån.
Landstinget är huvudman för Smålands Musik och Teater och det är fantastiskt att länet har en sådan här orkester.
Jag fick lyssna på musik av Mahler, Schumann och Polenc. Det var grymt bra.
Kulturchefen i Värnamo, Monica Lembke, lovade att det ska bli två konserter om året i Värnamo med Sinfoniettan. Nästa gång blir i maj. Toppen!
Men då måste kulturnämnden se till att folk kommer till konserten. Det duger inte att arrangera sådant här med en halvfylld salong.
Det ska vara fullsatt med en entusiastisk publik när vi handskas med skattebetalarnas pengar.
Svante Olson

Inga kommentarer: