onsdag 24 november 2010

Har vi en maffia i Värnamo?
"Hur kan det fortsätta som det gör? Har vi en maffia här i Värnamo? Är det korruption som ligger bakom alla egendomliga affärer här?"
Han som har ringt upp mig är mycket upprörd.
Han är en engagerad familjefar och vill lägga mycket skattepengar på en välfungerande kommun.
"Men vad får vi?" undrar han. "Ombyggnaden av Värnamo simhall är ju en katastrof. Jag försöker gå dit med mina barn men blir varje gång lika besviken."
Det är kallt och bristande funktion på flera håll och kanter. När han klagar får han löften om att allt ska bli bättre.
"Det blir det ju inte. Varje gång vi har besökt simhallen brukar mina barn bli sjuka."
Ändå har ombyggnaden blivit mycket dyrare än man ursprungligen tänkt sig.
Nu oroas han över kommunens planer för Gummifabriken.
"Så mycket skattepengar som placeras där, och risken är ju mycket stor för att problemen blir ännu större där än beträffande simhallen," säger han.
Först köpte kommunen fabriken för 17 miljoner kronor och sedan ska man bygga om den för 300 miljoner kronor.
"Att makthavarna i kommunen vågar. Folk gillar ju inte det här. Jag tycker att politiker som fattar beslut som leder till misslyckade projekt borde stå till svars. Varför är väljarna så flata och passiva och låter det här fortgå."
Han som ringt upp mig har ytterligare ett objekt som han tycker att kommunen lagt alldeles för mycket skattepengar på: Vandalorum!
"När det öppnas kommer det omedelbart att bli kris", befarar han. "Och då kommer ledningen för Vandalorum att begära stöd från kommunen. Jag är övertygad om att maffian här kommer att skjuta till nya miljoner av skattebetalarnas pengar. Det borde bli ett stopp på det här!"
Är det någon som blir förvånad om jag säger att jag håller med honom.
Svante Olson, kommunfullmäktigeledamot

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har noterat att Du numera skriver Dej som "fulläktigeledamot" - tror att det är just väldigt riktigt...Din plats har Du för att just Du är den Du är...inte för koppling till ett parti med en och annan riktig "knäppgök"..."Uran-mannen" utan minsta dragningskraft.....

//Olson sa...

Hej!
Det finns förklaringar till allt.