onsdag 10 november 2010

Mina blåmärken
syns inte längre
Jag har rest mig upp efter senaste golvningen i politiken. Borstat av mig golvdammet och funderat på hur jag ska komma igen. Någon nämndplats lär det inte bli för min del och då ska ni veta att jag vänt på varenda sten. Men det finns inga framkomliga vägar. Med bara ett mandat i kommunfullmäktige har man ingen styrkeposition, om man så säger.
Men det jag har det har jag. Och nu syns inte blåmärkena längre.
Jag träffade en rörmokare i går som muntrade upp mig. Rörmokare brukar ha bra kläm på hur saker och ting hänger ihop.
"Stå på dig, Olson", sa han. "Jag träffar mycket folk. De tycker att du har rätt. Alla personer och alla partier som har blivit invalda i kommunfullmäktige ska behandlas på samma sätt. Folk måste kunna prata med varandra."
Jag ser fram emot en intressant mandatperiod i Värnamo kommunfullmäktige. Det blir fler golvningar.
Svante Olson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på Dej!

Anonym sa...

Ensam vänsterpartist i fullmäktige..måhända det..men det finns alternativ som varit långt mycket tråkigare..Två mandat..Din "parhäst" hetat "HOC"......
Orsaken till att vänsterpartiet tappat mark lokalt kan nog just sökas i det faktum att HOC säger sig vara vänsterpartist - en utsago...ja..Fan tro,t!