måndag 19 april 2010

Äldrelivsbranschen
en framtidsbransch
Richard Sjöberg från konsultföretaget Quattroporte var med på Äldreriksdagen och jobbar för att näringslivet ska få upp ögonen för äldrelivsbranschen. Han var föreläsare på ett av seminarierna.
"Äldrelivsbranschen är en framtidsbransch", menade han och såg stora möjligheter.
Han har tidigare jobbat för Coca-Cola och såg klara paraleller.
Äldrelivsbranschen kan bli den nya tillväxtmotorn i samhället. Det är ju äldre människor som har pengarna. Jaha.
Jag måste säga att mitt förtroende för föreläsaren inte växte när jag lyssnade på honom.
Han tog upp värderingsfrågor också. Och konstaterade att den politiska uppfattning får i 20-25 årsåldern brukar man behålla livet ut. Och det kan jag väl hålla med om. Jag behöver ju inte gå längre än till mig själv.
Men däremot är jag tveksam till hans inställning till Sverigedemokraterna.
"De har inte så radikala åsiket som ni tror", sa han.
Och hur vet han det? Vad är det för åsiket som inte är så radikala? Kan det vara något med svensk invandringspolitik?
Jag undrar vilken parti denne före detta coca-cola-anställde själv tänker rösta på.
Svante Olson

Inga kommentarer: