tisdag 27 april 2010

Beslut om Gummifabriken
får inte forceras fram!
Tre dagar före nästa kommunfullmäktigesammanträde (29 april) får ledamöterna meddelande om ett extraärende: första etappen av en planerad ombyggnad av Gummifabriken för 145 miljoner kronor.
Jag tycker att vi borde fått handlingarna tidigare och med stöd av kommunallagen kommer jag därför att vid sammanträdet yrka att ärendet hänskjuts till kommunfullmäktigesammanträdet i maj månad.
Gummifabrikens ombyggnad är trots allt en väldigt omfattande kommunal investering. Kommunfullmäktigeledamöterna bör ha god tid på sig att tänka igenom det hela. Totalt är projektet kostadsberäknat till 300 miljonr kronor.
Det är skattebetalarna i Värnamo som står för notan. En så häftig nota får inte hastas undan.
Svante Olson, kommunfullmäktigeledamot
Vänsterpartiet

2 kommentarer:

Daniel sa...

Vad kommer spektaklet kosta i underhåll sen när det är färdigt? Vad blir det utslaget på varje enskild Värnamobo? Är lite skeptisk på e sån stor satsning på ett så gammalt objekt som lokalen trots allt är.

//Olson sa...

Jag håller med dig, jag är också skeptisk. Men majoriteten är övertygad om att det här blir bra. Jag hoppas att de får rätt.