onsdag 14 april 2010

Olaglig flagga
på polishuset
Polishuset i Värnamo har en olaglig flagga på taket. I alla fall tisdagen den 13 april.
Nu är jag inte en galen nationalist, men jag tycker att våra svenska myndigheter ska hålla sig till regelverket. En svensk flagga har två färger, gult och blått. De gula fälten ligger som ett kors över det blåa. Färgfältens storleksförhållanden ska vara 10 delars höjd och 16 delars bredd.
Det tygstycke jag såg vaja över polishuset hade inte alls de måtten.
Det var en vimpel men en vimpel ska inte ha gult kors.
Svensk vimpel består av ett blått och ett gult fält, som smalnar av mot spetsen.
Jag tycker att personalen i polishuset snarast ska byta ut tygstycket på taket mot en reglementsenlig svenska fana eller vimpel. Någon j-a ordning får det vara på svensk polis.
Svante Olson

2 kommentarer:

Benga sa...

Har du börjat ett nytt liv?

Du är numera FÖR ordning och reda!

//Olson sa...

Hej Benga!
Jag har alltid varit för ordning och reda.