måndag 17 maj 2010

Aldrig anträffbar
Nu har en person som har försökt komma i kontakt med Värnamo kommun ringt till mig igen.
"Jag har ringt till Omsorgsförvaltningen för att få veta hur de räknar ut hemtjänsttaxan", sa han. "Jag förstår inte fakturan som jag har fått."
Varje gång han ringer svarar en trevlig person i växeln som talar om för honom att den person som han söker är på sammanträde. När han ber att få tala med någon annan person på avdelningen som kan hjälpa honom med hans ärende får han veta att alla antingen också är på sammanträde eller på semester.
"Är det bara personalen i växeln som arbetar i Värnamo stadshus?" undrar han som har ringt upp mig.
Han tycker att det är skandal att kommunen inte hjälper folk till rätta. Det står ju ett namn på fakturan som han uppmanas att vända sig till om han har några frågor men den personen är aldrig anträffbar.
Han tycker att kommunen borde ägna sig åt frågan hur personalen ska bemöta kommuninvånarna (skattebetalarna) när de behöver hjälp av något slag.
Jag håller med honom.
Svante Olson

Inga kommentarer: