måndag 31 maj 2010

Ronald Fasth
missförstådd
Jag har missförstått Ronald Fasth. Han vill inte slå ungar som bär sig illa åt (Värnamo Nyheter 31/5). Därmed drar jag slutsatsen att han tyckte att det var dumt att han slog till den där tolvårige pojken häromåret. En affär som ställt till med mycket rabalder och som jag menar har gett Folkets park i Värnamo dåligt rykte.
Synd att det inte har framgått av medierapportering att du beklagar misshandeln av pojken.
Jag föreslår därför att vi går upp till VNs redaktion och tillsammans med en reporter går ingom läget: att vi är överens om att det är dumt att slå barn. Det kan vi skaka hand på och jag ska be dig om ursäkt för att jag har missförstått dig.
Sedan hoppas jag att Folkets park ska få ordning på sina kontakter med unga människor i Värnamo. Det är därför jag efterlyser nya aktiviteter riktade till tonåringar. Jag ska göra vad jag kan i fritidsnämnden.
När det gäller Hans-Olof Carlsson kan jag bara konstatera att honom har jag fått som partikamrat för mina synders skull.
Han vill ha övervakningskamerar i Folkets park. Han vill ha kärnkraft. Han är emot vindkraft. Han gillar externa köpcentrum.
Det är inte precis partiets grundläggande politik. Det vore trevligt om du kunde komma till våra partimöten någon gång, Hans-Olof, och diskutera vår politik.
Svante Olson, ordförande
Vänsterpartiet, Värnamo

6 kommentarer:

SN sa...

Det är roligt att läsa din blogg.

"honom har jag fått som partikamrat för mina synders skull"

Betyder det att du syndat mycket eller lite?

Och dina åsikter om örfilarna i Folkets Park och orsak/verkan är BRA!

Svenolle sa...

Är det inte så att din partikamrat Hans-Olof Carlsson svarar för förnuftet i partiet när det gäller kärnkraft och det andra du räknar upp. Det är nog han som borde byta parti. Vad jag förstår är han en borgarnas företrädare i ditt parti och gör säkert ett bra arbete där.

Anonym sa...

Riv Folkets Park så är problemet ur världen.

//Olson sa...

Politik är allvarliga saker men det betyder ju inte att man inte ska försöka ha roligt samtidigt. Jag har syndat mycket!

//Olson sa...

Hej Svenolle!
Det finns många åsikter i mitt parti. Det stående skämtet är att det finns lika många åsikter som vi har medlemmar, men att vi har för få medlemmar.

//Olson sa...

Hej Anonym!
Jag tycker inte att Folkets park ska rivas. Men jag vill att den vitaliseras på något sätt. Tonåringarna borde få mera utrymme. Men hur? Folkets park ska vara en tillgång för alla generationer.
Tala gärna om vad du heter nästa gång. Det är alltid trevligare att veta vem man kommunicerar med.