torsdag 22 januari 2009

Pensionärspris
för styrkteträning
Jag talade med förre åklagaren Viljo Kylle häromdagen. Det var trevligt för då kunde jag äntligen tala om för honom att nu kan han köpa ett pensionärskort för bad och motionsträning i Värnamo simhall.
Viljo är nämligen ivrig motionär och jag har träffat honom många gånger i sporthallens motionslokal. En gång påpekade han det inkonsekventa med taxorna, nämligen att det fanns ett särkilt pensionärspris för badande pensionärer men inget för styrketränande pensionärer.
- Det tycker jag att du ska försöka ändra på, sa han.
Och folkpartisten Håkan Andersson, som brukar hävda att jag aldrig lyckas få igenom några av mina förslag, får än en gång känna skammens rodnad breda ut sig över kinderna.
Nu gäller den nya taxan i simhallen och enligt den får pensionärer bada och träna för samma avgift som ungdomar 16-19 år; månadskort 275 kronor, halvårskort 600 kronor och årskort 1.000 kronor.
Visst är det bra!
Svante Olson, ledamot av fritidsnämnden
Vänsterpartiet, Värnamo

Inga kommentarer: